Vi har lyckats eliminera två minuter av login-tiden för över 8.000 användare.
Introduction
Hemit ansvarar för central drift och förvaltning av IT-system för alla sjukhus i hela mellersta Norge. Det betyder att deras tjänster inte bara är affärskritiska utan livsviktiga. Rebendo löste prestandaproblemen och besparingen blev 60.000 USD – om dagen.
Challenge
20.000 medarbetare på mer än 200 platser använder Hemits IT-system dagligen för att arbeta med patientjournaler, laboratoriesystem och röntgenbildarkiv.
“Våra system behöver vara så effektiva och tillförlitliga som möjligt” förklarar Dagfinn Krog, service operation manager på Hemit. “Om ett system går ner kan det bli livshotande. Därför är möjligheten att analysera, diagnosticera och lösa prestandaproblem avgörande för Hemit.”
Solution
Hemits IT-system i Trondheim inkluderar över 800 fysiska servrar, 1.500 virtuella servrar, 2.000 switchar, 2.000 nätverksboxar, 1.000 routrar och 1.500 applikationer, så det är lätt att förstå att felsökningen känns som ett omöjligt projekt. Varje gång som det uppstod problem med för långa svarstider skylldes det alltid på nätverket, men utan att någon visste exakt vad problemet var.
Rebendo installerade SteelCentral AppResponse och effekten av problemsökningen gav omedelbart resultat. Ett stort antal av problemen kunde lösas inom ett par minuter. Det lyckade resultatet gjorde att Hemit även valde att investera i AppInternals och Transaction Analyzer för utökad monitorering och analys.
Conclusion
“Vi har sett markanta förbättringar i produktiviteten. Vi har lyckats eliminera två minuter av login-tiden för över 8.000 användare. Vi har beräknat att förbättringarna i produktiviteten motsvarar cirka $60.000 om dagen.”
Dagfinn Krog, service operation manager, Hemit